Om barnehagen

Barnehagen Andersrød er en privat barnehage.

Vi ligger på Jeløya i Moss, midt i et fantastisk landskapsvernområde. Stedet var tidligere en gammel husmannsplass under Røed gård, som er vår nærmeste nabo.

Vi holder til i tre hvite hus i en stor gammel hage med frukttrær, bærbusker, roser, grønnsakshage, grillhytte, bålplass med mer.

I barnehagen vår bor det to minigriser: Frida og Pål, og vi har 5 flotte, sosiale, eggleggende høner. Dyra går fritt rundt sammen med oss, unntatt under måltidene;)

Vi organiserer mye av hverdagslivet vårt i grupper, og de fleste dager i uka er det ut på tur!
Vi har en fin stamplass i Grønliskogen, og går mye til Tronvik og Kase. Fiskehytta og Albystranda er også flittig i bruk.
Barna deles inn etter alder: Ett hus for 1 og 2 åringene, ett hus for 3 og 4 åringene, og ett hus for 5 åringene.
Vi bruker naturen og hagen vår mye gjennom hele året, og bidrar til at barna blir glad i å være ute og glad i naturen

Her i Andersrød skal barn, foreldre og ansatte føle seg hjemme, og vi legger stor vekt på nærhet og tid til hvert enkelt barn. Og vi har god plass til masse humor og glede!

Hos oss leker og lærer barn gjennom aktiv deltagelse i hverdagsaktiviteter. De får gi omsorg og stell til dyr og planter og kan bruke alle kreftene sine i gamle klatretrær eller på ski på jordet.

Velkommen til å bli nærmere kjent med oss!