BOKA VÅR

Vi er stolte over å kunne presentere vår egen bok 🙂

Hverdagsmagi

• Drømmer du om mer tid i hverdagen?
  • Synes du dagene er hektiske og at det er vanskelig å få tiden til å strekke til?
  • Opplever du at du sjelden har tid til å utføre alle ting du har planlagt?
  • Synes du det blir lite tid til å være sammen med barna?
  • Synes du dagene består av flere konflikter enn av gode øyeblikk?
  • Ønsker du at barna skal oppleve noe annet enn nettbrett og kun voksenstyrte aktiviteter?
  • Kunne du tenkt deg en metode for å få mer tid til de magiske øyeblikkene sammen med barna?

Om du svarte "ja" på ett eller flere av spørsmålene over er denne boka for deg.

Mange tror at det å fylle dagene med masse planer og aktiviteter er løsningen på den beste hverdagen og på en god barndom. Sannheten er at både barn og voksne jager gjennom hele uka for å rekke alt, og sliter seg ut av alle planer som må utføres i løpet av tiden man har til rådighet.Både i hverdagen med barna hjemme og i barnehagene våre, opplevde vi akkurat det samme. Vi hadde altfor mange planer, dagene var veldig hektiske, noe som førte til mye stress, og til at det ble flere konflikter. Vi voksne gikk med konstant dårlig samvittighet for alt vi skulle ha gjort men aldri rakk. Etter mye uttesting, prøving og feiling, fant vi løsningen, nemlig Husmannspedagogikk!

Når vi bruker Husmannspedagogikk i barnehagene og med våre egne barn, tar vi tak i det første som skjer og spiller videre på det. Vi inkluderer også barna i de gjøremål vi voksne allikevel skal gjøre, og på den måten opplever vi at skuldrene senker seg, og vi får mye mer tid sammen med barna kr 399,-

Husmannspedagogikk er hverdagen satt i system i en pedagogisk ramme!

Den skaper bedre TID, TILSTEDEVÆRELSE OG TILGJENGELIGHET med barna, noe som bidrar til trygghet, omsorg og gode barndomsminner. Dette gir en god barnehagehverdag, og er grunnlaget for læring.

Barna blir:

• Trygge
  • Robuste
  • Får bedre selvtillit
  • Får bedre selvfølelse
  • Opplever mestringsglede
  • Blir mer kreative
  • Mer empatiske
  • Utvikler god sosial kompetanse

Vi har ingen faste planer og hverdagen er spennende, hvor det er mye rom for lek, læring og utforsking. Hverdagen er pedagogikken.

Vi har nå satt sammen 30 års erfaring, med både prøving og feiling, i barnehager og i hjemmet, inn i en inspirerende bok.Boka er full av blant annet tips til husmannspedagogiske aktiviteter som du kan gjøre sammen med barn, både i barnehagen og hjemme, spennende oppskrifter hvor du bruker naturens skattkammer, tips til ting du kan sanke i naturen, hvordan barnehagen kan bruke Rammeplanen og grunnleggende begreper og mye mer.

Om du som forelder eller som styrer eller som barnehageansatt ønsker mer TID til å være sammen med barna og til å skape magiske hverdagsøyeblikk, er dette boken for deg.

Kr 399,-