Utelek

Hjelp til å sortere!

Av:  Anita Marie Walstad
Foto: Illustrasjonsbilder fra barnehagen

To barn lekte i båten. Jeg kommer bort til de og spør hvor vi skal dra. Vi skal til Afrika, og jeg får bli med! Vi reiser til Afrika, og mange andre steder og land.

Det ene barnet skal åpenbart tisse, men det viser seg at han ikke har tid! Han venter nemlig på at pappa skal komme og si hadet, etter å ha levert lillesøster.

Vi prater om det, og jeg forklarer at pappa skal være her en stund, og at han rekker å tisse. Han er halvveis overbevist, og blir med. Vi tar en sving innom der lillesøster er, og registrerer at pappa fortsatt er her. Så var det rett til do, og det var på høy tid! Når han endelig er ferdig, løper han rett tilbake til båten! Der har han nemlig god utsikt over parkeringsplassen, og kunne følge med så han fikk sagt hade til pappa.

Den andre gutten hadde gått. Men jeg var der, og vi lekte sammen. Etter hvert kommer det flere barn til, han får sagt hade til pappa i ro og fred. Han kan nå senke skuldrene og leke videre.

Tid til å støtte og hjelpe er viktig. Her kunne det gått riktig galt både med tissing og avskjed. Jeg er glad jeg ble med til Afrika!

#Hverdagsmagi