Utelek

Teater

Av: Line Kristin Selfors
Foto: Illustrasjonsbilder fra barnehagen

Ved frokostbordet spør barna om de kan lage teater. Jeg svarer selvsagt ja, og alle planer legges til side.

De vil lage vinger og plakater. De henter seg papir, saks og klipper i vei. Noen henter kasser, tepper og planker. De vil ha hjelp med vingene, og jeg finner frem tape og andre ting. Det er viktig at vingene sitter rett på, jeg hører på dem og forandrer plasseringen til de er fornøyde.

De er i full gang med organisering og planlegging. Samarbeidet går lekende lett, og det er glade og spente barn som «jobber» på. De bruker det de finner av gjenbruksmateriell, og skaper sin teaterscene.

Etter hvert trenger de publikum, og går ut blant de andre barna og inviterer inn både store og små. Jeg er også blant publikum og ser en strålende fornøyd gjeng. De hadde en plan og fikk gjennomført med glans! Så godt å være en medvirker og tilrettelegger og oppleve denne gleden!

#Hverdagsmagi